Wednesday, November 4, 2009

~DEtik-detik yg mencemaskan

~Beberapa hari sebelum kita menyambut merdeka(28.8.2009)..... suatu peristiwa yg semua orang tidak suka untuk melalui nya telah berlaku kepada aku.....

~~Ironinya bak kata pepatah melayu.... "malang tidak berbau", aku telah terlibat dalam kemalangan yang agak mengerikan buat kedua kali nya dalam masa 2 thn dan sepanjang kereta ni telah ku miliki....

~~~Kemalangan yang tiada diduga, tiada dipinta, tiada halangan, tiada persoalan.. telah menimpa diriku dan kereta kesayanganku...

~~~~Biarpun pada kali pertamanya, kemalangan yang menimpa akan diriku ini berpunca dari sikap pandu secara laju.. namun berlainan pada kali ini... kesalahan yang dilakukan oleh orang lain atau pihak ke-3 menyebabkan aku terpaksa menahan kesakitan.

Dipendekkan cerita,, kejadian berlaku berhampiran Lim Kok Wing uni, cyberjaya. Kemalangan berlaku di jalan bandaran yang mempunyai dua lane sehala... Pada ketika kereta saya sedang meluncur di laluan laju(fast lane), tiba-tiba sebiji kembara bernombor pendaftaran BGP 7676 yang berada pada lorong kiri(normal speed) ingin membuat pusingan U(U-TURN). Tanpa berfikir panjang, kembara yang telah dipandu oleh makcik tersebut terus meluru dihadapan saya untuk melakukan pusingan U.

Dalam keadaan terkejut, brek sudah ditekan. Geseran telah berlaku untuk menghentikan kereta saya, namun jarak yang terlalu pendek dan kelajuan yang dipacu menyebabkan kenderaan saya gagal berhenti dah menghentam Kembara hitam tersebut dari arah tepi..


Antara gambar-gambar di kawasan kejadian:

2 comments:

  1. pergghh.. giler ah.. terbalik kembar tu.. makcik tu pun satu.. ikut sedap hati je u-turn..

    ReplyDelete
  2. nak buek camner bro... makcik mmg suka bawa kereta camtue...

    ReplyDelete