Friday, June 10, 2011

~DESAMINIUM RIMBA~

*Desaminium Rimba


Salam dan selamat petang....diharap semuanya berada dalam sihat sejahtera...

~ fuhh.. setelah sekian lama saya tinggal di hostel... akhirnya terpaksa tggl diluar... apa boleh buat la labuuu... nasib badan.. hehe


~~Lokasi penempatan yang dituju adalah di sekitar kawasan equine park, seri kembangan Malaysia... walaupun lokasi agak jauh(lebih kurang 15km +/-)... namun disebabkan beberapa faktor lain... equine park menjadi tempat pilihan sbg tempat berteduh...


~~~Antara faktornya sewa bulanan. Tidak dinafikan terdapat rumah atau apartment yang boleh disewa disekitar cyberjaya, namun kadar bayaran bulanannya adalah tinggi berbanding di Equine Park. Walhal demikian, bilik atau rumah yang disewa di equine park lebih luas dan besar. Faktor keselesaan juga menjadi punca utama lokasi pemilihan ini.


~~~~Banyak kemudahan dan prasarana yang ada berdekatan dengan tempat penginapan. Mudah untuk melakukan urusan. Terdapat bnyk kedai makan disekitar kawasan equine park. Tidak dilupakan juga, terdapat nasi lemak diwaktu pagi(hoho...layan woo). Untuk membeli belah, prasarana seperti giant dan jusco menjadi tumpuan orang ramai untuk membeli belah. Tak dilupakan jua kedai-kedai runcit lain yang berada disekitar ini.


*hostel MMU

~~~~~Hakikat sebuah kehidupan, tak semuanya manis, tak semuanya masam dan ku sangkakan panas sampai ke petang rupa-rupanya hujan di tengah hari. Disebalik 'pro' nya, tersurat juga 'cons' nya... Antaranya seperti jalan sesak teruk, jarak perjalanan dan lain-lain lagi.


Sampai sini saja coretan pada kali ini, Insyaallah... ada masa next post menanti.. :)

No comments:

Post a Comment