Sunday, August 21, 2011

~Luahan Hati: pertemuan~



~Perjalanan hidup kadang-kadang sukar untuk diduga.Sebahagian yang bertemu akan berpisah dan sebahagian yang hilang akan berganti. Putaran ini akan terus berputar2 dalam kehidupan manusia dalam proses melengkapkan diri.

~Aku bersyukur ke hadrat ilahi kerana telah pertemukan aku dengan seseorang yang serasi denganku.

~Pada awalnya, pertemuan ini hadir seawal tahun2010 untuk seketika sblm kembali pudar. Bak kata pepatah ada jodoh xkemana, 17/1/2011 menjadi tarikh permulaan semula jalinan ini. Pertemuan yang telah pudar kembali membara.

~Hari demi hari, masa meniti masa dan waktu berganti waktu... soal hati sukar dibicarakan. Fitrah manusia untuk sayang-menyayangi dan cinta-dicintai mengetuk pintu hatiku.

~Terdahulu, doaku di pohon agar dipertemukan seseorang yang baik budi pekerti, solehah dan setia. namun kini,Doa ku panjatkan ke hadrat Ilahi, agar jodohku dipanjangkan kerana hatiku benar-benar merasakan dialah gadis yang aku cari.

~Cantik dimataku dan sopan serta perwatakannya menarik perhatian aku dari pertemuan pertama lagi. Walaupun empunya badan seringkali menafikannya, namun bagiku dia sempurna padaku dan aku tetap menerima seadanya. Yang paling membuatkan aku tertawan, agamanya dan caranya menjagainya.
~~* قَالَ رَسُولُ اللهِ
صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ
تُنْكَحُ الْمَرْأَةُ ِلاَ رْبَعٍ لِمَا لِهَا وَلِحَسَبِهَا وَلِجَمَا لِهَا
وَلِدِيْنِهَا فَاظْفَرْ بِذَاتِ الدِّيْنِ تَرِبَتْ يَدَاكَ

~Manis bertudung dan selalu melemparkan senyumanmu membuatkan diriku selalu teringat padamu. Sehari pon tidak lekang dari ingatan ku akan dirinya. Sms dan Call bagaikan rutin harian ketika berjauhan dari dirinya.

~Dalam perhubungan kejujuran, kepercayaan dan ikhlas menjadi kunci kepada kebahagiaan. Penerimaanya terhadap dirku serta kelemahan ku menambahkan lagi keyakinanku bahawa dialah gadis yg menjadi idaman hatiku. Sesungguhnya aku menerima dirimu seadanya kerana bagiku kau adalah sempurna.

~Aku tahu aku bukan yang terbaik namun ku cuba untuk terus menjadi yang terbaik. Aku xmampu menjanjikan kebahagiaan namun aku berjanji akan terus membahagiakan.


For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever II`ll be there for you




ps: thanks siti aisyah... I love u so much...

2 comments: